Siapa Pernah Kena Tipu Dengan Jobdirumah?

Ok, aku nak tanya siapa pernah kena tipu dengan jobdirumah? Kalau ada, sila komen kat bawah. Aku cuma nak betulkan pandangan korang mengenai program Jobdirumah yang dikatakan penipu ni.

Ya, memang aku dah buat duit dengan Jobdirumah ni. Bukti? Rujuk dekat entri aku sebelum ni - Komisen Jobdirumah Yang Pertama. Sikit? Memang sikit untuk orang yang malas macam aku. Kalau rajin tak mustahil korang semua boleh buat ratus-ratus, mahal boleh mencecah ribu-ribu. 

Kenapa aku nak sokong Jobdirumah pulak? 

Apa punya soalankan. Kalau Jobdirumah boleh bagi kita duit dengan buat kerja di rumah siap yang tak nak kan. Aku dah taip artikel isi maklumat masuk excel, edit powerpoint dan taip tulisan tangan masuk word. Tiap bulan aku dapat RM200-RM300. Kalau rajin dapatla banyak lagi.

Ade orang cakap Jobdirumah penipu!

Kalau korang dah join jobdirumah ni, kena la buat kerja. Bukannya duduk goyang kaki sambil tunggu duit masuk. Ni bukan income pasif ataupun MLM. Kata kunci dekat sini, Buat Kerja, 

Konsep Jobdirumah

Kalau korang pernah tengok site Frelancer.com, job job dia lebih kurang same. Tapi kenapa Jobdirumah berbayar manakala Freelancer free? Sebab Jobdirumah Penipu kan??

Ok, korang cuma bayar RM50 untuk jadi pekerja di jobdirumah. Korang boleh register free kat Freelancer.

Tapi, untuk dapatkan job walaupun 1 kat Freelancer.com memang terlampau susah. Korang kena bid, kalau orang itu nak suruh korang buat baru dapat kerja. Kat Jobdirumah, pihak jobdirumah email korang setiap hari mengenai job yang ada. Korang nak terime, terimelah. Nak reject pun boleh. Tak payah nak bid.

Lepas korang dapat kerja kat Freelancer, bukannya korang terus dapat duit. Sebaliknya masuk kat virtual akaun Freelancer.com. Lepas kena potong yuran withdraw $25 baru dapat duit. Sekali withdraw kena potong RM75, berbaloi ke? Kalau korang join jobdirumah, sekali register je RM50. Then kerja sepanjang hayat korang!


No comments:

Post a Comment